zondag 18 maart 2007

Nieuwe bak

Binnen bepaalde tijd volgt er, hopelijk, een verhuis.

Mijn huidige Zuid-Amerika bak gaat uiteraard mee en komt in de bureauruimte te staan. Waarschijnlijk met een licht gewijzigde bezetting, maar dit is voor later.
In een bak beneden zijn nog 4 zeer gezonde F1 Pterophyllum Scalara "peru" aan het opgroeien en hopelijk kan ik hieruit een koppeltje halen voor in de rio 180

In de woonkamer zou er een nieuwe bak komen.

Ik had oorspronkelijk gedacht aan een Tanganyika aquarium, maar hier ben ik toch weer van aan het afstappen. Terug een Zuid-Amerika bak dus.

Ik had gedacht aan deze bezetting voor een bak van formaat Juwel Trigon 350 of Rio 400
  • 5 wildvorm discussen
  • 25 Hemmigramus Bleheri (roodkopzalm)
  • 15 Bijlzalmpjes
  • 15 Corydoras Arcuatus
  • Koppel Appistogramma Trifasciatus
  • Enkele L-nummers (L134, L260, L134, Sturisoma)

In mijn huidige bak zou de bezetting deze worden

  • Koppel of 4 maanvissen (hangt af hoe het in de andere bak vordert)
  • 15 kardinalen
  • 15 Nannostomus Marginatus
  • 7 Corydoras Sterbai
  • 2 Corydoras Panda
  • L135 Peckoltia cf Braueri
  • Sturisoma

Geen opmerkingen: